Paris dag 2!

Vi började med frukost på rummet och sen gick vi ut för att leta reda på något ställe dar vi kunde fixa biljetter till en sån där Hop-On-Hop-Off buss. Vi fick hjälp av några turister som hade karta och träffade även några svenckar som har varit där innan som rekommenderade vissa ställen. Men vi tog bussen till Champs-Élysées för att byta buss och åka till Triumfbågen, men vi gick sitället för det såg ut att vara rätt nära. Det var det inte...
 
På vägen dit stannade vi och åt och brände oss lite i solen och så kollade vi lite i affärer, bland annat Disney! 
Vid Triumfbågen var det väldigt mycket folk och man kunde även upp i den och kolla utsikten från bågen, men det ville vi inte göra! Det var rätt lång kö också och höjder är inte något jag gillar. Triumfbågen är mitt i en enorm rondell, vilket jag inte fattade först förrän en kompis sa det till mej. Så vi tog en massa bilder innan vi letade efter en buss som tog oss till Eiffeltornet.
Eiffeltorner var typ enormt! Det var även hur mycket folk som helst där! Vi fotade en massa och njöt av solen. Men det var nog en av de längsta köerna jag varit med om. Det var en mega kö för att få komma fram och ta hissen till toppen, sjukt! Dessutom kostade det bara 10 euro så förstår att folk faktiskt köar för det. Vi gjorde inte det och jag tänker faktiskt inte åka upp till toppen någon gång. Jag har inget behov av att vara så högt upp alltså. Däremot köpte vi Creps! Tog med jordgubbar och choklad. Mumma! När vi var klara där tog vi bussen tillbaka till stället vi bodde på och stannade för att äta. Var ingen höjdare alls faktiskt. Men vi åt och sen gick vi och hämtade ut en nyckel till och sen tog vi oss till lägenheten. Vi planerade morgondagen lite också innan vi somnade. Det var väldigt härligt att åka bussen för man såg så mycket med. 
 

Kommentera här: