En jädra bra dag!

Idag har det varit en sån där underbar dag på jobbet! Har fått springa en massa och telefonen har ring en hel del och en del rumstyper har sålt slut och ja, en jädra massa ha hänt. Först såg jag inte fram emot kvällen för dom dagarna brukar gå så sakta. Och nästan varje gång jag har jobbat har det varit något som hänt eller så som inte är så kul, för mej eller gästen. Men idag har det inte varit så. Det har varit kanon.

Några gäster som checkade in innan sa att det var ett år sen dom bodde här, och då jobbade jag med. Först mindes jag inte det men sen kom jag precis ihåg vilka dom var. I alla fall en av dom. Vi pratade om Korrö festivalen, en visfestival som jag inte visste fanns för ett år sen. Och sen minns jag så väl att jag glömde namnet på gästen för jag behövde få tag i dom för dom glömde en sak. Och det minns den gästen med. Det var nog bland det roligagste jag varit med om här alltså. Att jag själv blir ihågkommen så var lite otippat, men även det här med att man minns vissa personer är riktigt kul. Så det gjorde min dag ett tag. Till nästa urgulliga gäst kommer och vill låna en bok. Sen står vi och pratar och gästen blev så glad för den fick ta med boken till rummet så den sa: egentligen skulle jag ju kramat dej! Men det kom vi fram till att det inte gick för disken var lite hög och vi va korta bägge två. Haha, men helt underbart har det varit idag! Fler sånna dagar!

Jag kommer garanterat sova gott inatt så detta blir kanske det enda inlägget idag för det är först nu det finns tid. Sen kommer jag nog däcka direkt hemma som sagt. I mon ska vi till Hällevik och jag hoppas på bra väder! Här ska det tydligen spöregna...

Kommentera här: