Det växer!

Pappa sa till mej igår att våra sockerärtor börjar växa och när jag kom ut såg jag att det var rätt många som hade kommit! Så innan jag gick till gymmet idag gick jag ut och plockade dom som såg ut att vara färdigväxta. Vet inte hur man ser det men gissade på att dom ska vara stora haha. Och vi åt dom nu till middag och gud vad dom smakar mer än dom man köper?! Det gillas! Så när mamma har ätit ska jag steka dom som blir över med lite smör och vitlök, mumma! 
Såhär ser det ut där sockerärtorna eller ärtskidorna eller vad dom heter växer. Ser bra ut! 
Dessa plantor är zucchini. Om jag tror rätt så är själva frukten där blomman är. Kolla man noga ser det ut som det går ut en bit och det kan vara den kanske. Jag hoppas det för då har vi snart 4 srycken i alla fall! 
 
 
1 Sofi:

skriven

Älskar sockerärtor hihi:))

Kommentera här: