Kan inte engelska

En sak som jag har märkt mycket nu under sommaren och som jag inte förstår är att folk kommer hit och vill boka rum, men dom kan fan inte engelska. Dom kan något enstaka ord och förstår inte vad man säger. Detta är alltså folk som bokat rum via hemsidor eller kommer hit på semester, inte invandrare som inte lärt sig språket än. Och det tycker jag är riktigt mysko. Åker man till ett annat land och tror att alla där pratar deras eget språk? Det gäller framförallt tyska.
 
Vad som är värst är när det kommer folk och vill boka och dom inte fattar vad man säger. Dom vill veta vad det kostar, men förstår inte frågar: hur många personer gäller det. Dom vill ha ett rum bara. Ja, men priset är liksom inte samma om ni är 10 stycken eller om ni är 2? Nu är inte min engelska den bästa, men jag kan göra mej förstådd och jag kan förstå själv. Det enda som är problem ibland är uttalet, men det är liksom inget problem, man låter bara lite dum.
 
Detta är en sak som jag verkligen irriterar mej på. Och jag gissar på att det är fler arbetsplatser som råkar ut för detta. Inte att dom stör sej kanske, men att det dyker upp sånna här människor ibland.

Kommentera här: