Bada med sköldpaddor?!

När vi va och badade innan så såg jag något mysko som flöt i vattnet en bit bort. Jag tittade och kom fram till att det kanske va en träbit  eller något, inget konstigt.  Janeth trodde tydligen det va en kaktus med först haha. Sen såg hon att det va nog en sköldpadda! Och det var det! Tydligen va det jag såg över ytan huvudet på den, inte en planka eller så. Fick lite smått panik och kutade in till stranden tydligen. Mamma (tror jag det var)  sa att hon kollade på mej och 2 sekunder senare efter hon hade kollat bort lite, så stod jah på stranden. Den va ändå riktigt långt bort så den var inte påväg till oss eller något men jag tänkte att de kanske hade familjen med sej. Men den simmade bort en bit och sen försvann den. Lite coolt nu i efterhand men riktigt läskigt haha! På ett sätt hade det varit kul om den va så nära så man såg den på nära håll men ändå skönt, tror jag hade skrikit annars...

Kommentera här: