Lunch

Lite sen lunch bilr det, men visst, en del äter efter 14! Har satt in min kyckling i ugnen precis och jag älskar verkilgen den blandningen! När man geggat in sörjan i kycklingen och man känner lukten av sesamoljan tillsammans med sweet chili såsen och tandoori kryddan, alltså jag är i himlen då! Det är den bästa kycklingen jag vet. 
Hittar ingen bild på hur kycklingen egentligen ser ut för det var så länge sen jag hittade resceptet. Den ahr ju blivit "min" kyckling nu eftersom det är bara är jag som gör den av dom jag känner. Egentligen ska man dela kycklingen i tärningar och lägga i en påse med den blandningen över natten för att det ska lbi som en mariand och sen ska man steka det dagen efter och sprara såsen och det. Allstå det blir så gott! Det blir godare än när man har det i ugnen. 
Brukar köra med kroketter nu för det mesta tror jag men ska egentligen vara med sallad till, det hade vi sist. Isbergsallad, gurka, rödlök, fetaost oh lime saft på. Perfekt! Som på bilden under då, brukar se ut så! Men som sagt ska det egenlitgen vara tärningar som man lägger i som en vanlig sallad antar jag.
Pappa hatar lukten av sesamolja och jag kan bara inte förstå hur. Det luktar ju så gott!!!! Denna sorten anvönder vi oss av :)
 
 
 

Kommentera här: