Söndag på Gran Canaria

Vi kom fram ca 13.00 till flygplatsen i Las Palmas (tror den ligger där). Bussen skulle ta ca 40 min till första hotellet och vi suckade för va lite trötta på att åka buss efter över 5 timmar på flyget. Men vi blev glada när vårat hotell var det första och det inte ens hade tagit 30 min dit;) 
 
Så vi packade upp lite, jag filmade hela rummet INNAN allt blev uppackat och stökigt. Kanske kan lägga upp den här sen också. Sen tog vi oss ut på en liten rundvandring i området. Eftersom det var söndag var ingenting öppet typ, vilket inte gjorde oss något egentligen förutom att vi ville ha vatten. Så vi gick till havet. När vi väl hittade dit efter att ha gått fel typ 2 eller 3 gånger typ så hittade vi havet som vi kunde se från rummet. Vägen man trodde gick dit gjorde inte det. Vi kom på en konstig väg med en halvt lustig trappa ner med ett rep nere som man skulle hålla i sej i när man halvt gled ner sista biten. 
 
Stranden där verkade vara en nudiststrand för det första vi såg var en naken man som badade. Jag tror vi såg en till längre bort också. Så vi kunde ju inte fota direkt, men några bilder fick jag! Jag tar alla bilder längst ner sen, vissa är inte bra alls men tar med dom ändå. Utsiktsbilderna är antingen från soldäcket på taket eller frpn balkongen. 
 
Minns inte om vi åt innan eller efter promenaden, men på kvällen tog i alla fall en pizza att dela på och varsin drink. Gillade inte min alls, smakade kokos, kom fram till att jag inte gillar det i dricka. Sen satt vi på balkongen och planerade lite vad vi ville hitta på under veckan. Så det var en rätt lugn dag faktiskt och jag tror vi la oss ganska tidigt också. Jag hade sovit 3 timmar den natten och lyckades inte sova på flyget mer än typ en halv timme och bussen kunde man ju inte sova på.
 

Kommentera här: