Gran Canaria (Gran Canabis)

Kommer kalla det för Gran Canabis för det var det min mobil vill ha det till^^ Satt innan och kollade lite vad som kan vara bra att veta inför resan dit.
 
Detta kom jag fram till:
- Behöver inget Visum. Spanien ingår i Shengenavtalet och då behövs endast pass. Eller ett ID kort såg det nästan ut som på sidan.
- Kan behöva vaccineas mot Hepatit B. Det smittas via blod och vätskor eller vad det stog. Jag satsar inte på att byta vätska med en främling där nere. Kommer i för sej inte vara inärheten av andra männsikor som inte är Linda eller Janeth. Kan bli svårt att bo ihop annars. Blod, ja alltså lätt att få ett sår. Och alltid när man ha ett sår som gör förbannat ont så ska man alltid nudda allt med det. Tror det gäller alla så därför vill jag vaccineras!
- Man får bara ha ett handbagage. Tydligen kunde man ha 2 eller 3 med sej till London, sjukt. Trodde bara man fick ha 1 väska hela tiden så hade inte räkant med något annat. Ehm, vikten är på max 5 kilo och resväskan på max 20 kilo.
- Gran Canaria ligger inte i EU. Spanien gör det men tydligen inte Kanarieöarna. Så sprit och tobak är begränsat fatatde jag det som.Inte för att jag hade tänkt köpa så mycket men något hade ju varit kul. Så jag hoppas vi få köpa taxfree istället. Fick inte till london för det var med i EU, men även för att resan inte var längre än 2.5 timme eller något. Är inte så insatt!
 
Nödvändig info!
 

Kommentera här: