Årsresumé

Alla bloggare har gjort en årsresumé så tänkte göra något liknande jag med. Berättar lite kort vad som hänt varje månad, vad som varit speciellt och lite så. Har även tagit på mina snyggskor jag köpte på Gran Canaria som jag sa jag skulle ha på nyår. Så tog på mej dom nu så jag har snygga fötter medan jag skriver ;)
 
Vi börja rmed Januari! 
Den här månaden blev det en hel del träning och jag var på Radix just då. Den tråkigaste perioden i mitt liv att behöva gå på sån skit med Arbetsförmedlingen. Gå där 2 dagar i veckan och bara söka jobb, hallå jag är bara 20 år jag har ingen erfarenhet!! För övrig hände det inte så mycket. 
 
Februari
Kollar igenom mina kalendrar för att se vad jag har gjort för har inget större minne haha^^ Så åkte pulka med Janeth denna månaden i alla fall, as kul! Pappa fyllde även år så vi firade honom lite granna:) Blev en del träning här med, i princip varje dag ser det ut som. Här var jag också på Radix och gjorde även min intervju för Dacke gymnasterna :)
 
 
Mars 
Jag fyllde 20, wihoo! Då jag åt medicin för acne så kunde det inte firas direkt eftersom jag inte fick dricka alkohol eller något sånt, men i slutet av månaden slutade jag min behandling:) En jädra massa födelsedagar överallt var det med tydligen. Började på Dacke med en egen grupp med syrran och Janeth! Mycket jobb i slutet av månaden och en del Radix i början tyvärr samt träning. Vi såg Stefan och Krister med mamma och mormor på Konserthuset i Växjö:)
 
April 
En månad med bara nattpass. Mormor fyllde år så henne firade så klart. Vi hade genrep med Dacke inför kommande tävling och uppvisning. Vi var på vårt första och hittills ända Zumba maraton och det var riktigt kul! 
 
Maj 
Robin fyllde år i maj så firade honom såklart. Jag gick ur arbetsförmedlingen, jej! Bästa på väldigt länge alltså, glädjen när jag fick det beskedet. Jag jobbade lite på Konserthuset också. Vi hade gymnastiktävling med hela Dacke och vi vann hela alltet! Karl-Oskar hette den och Dacke kom först, riktigt roligt!:) 
 
Juni 
I juni hände en hel del roliga saker! Till att börja med så var det personalfest, dagen efter åkte jag med syrran och mamma till Ullared. Dagen efter det var det dags för Robins bal på Konserthuset, mysigt! Några dagar senare jobbade jag på de andra skolornas baler samt att vi hade vå första Zumba uppvisning. Veckan efter tog mitt kusinbarn studenten i Eslöv och dagen efter tog både Robin och Simon studenten så kollade när Robin sprang ut och sen var jag hos Simon efter allt det. Mamma jag och syrran tog en weekend i London och besökte Harry Potter studion och det var nog bästa dagen i mitt liv typ! 
 
Juli 
Juli bjöd på en hel del jobb, mycket mer än jag hade räknat med (200h) så var mest där. En dag åkte jag och Linda till Helsingborg för att se Eva Rydberg och stanna över en natt. Vi hade även en liten grillfest hos Janeth och Zumba ute i Öjaby:)
 
Augusti 
Jobb återigen. Köpte min första egna bil också, skit nöjd över det! Hade lite Zumba uppvisning  igen på Karl Oskar dagarna. Denna månaden kom jag också in på utbildningen som jag går nu så hade introdkution och festligheter de sista dagarna denna månaden. Kände med en gång att det var en klass jag trivdes i. 
 
 
 
 
September 
Skolan drog igång på riktigt, på samma dag firade jag och Robin 2 år tillsammans. En sak som var minder kul var allt tjat om valet så var glad när det var över - röstade blankt på grund av allt prat om det hela tiden, tröttnade. Dacke drog igång igen efter sommar uppehåll så jag och Linda hade vår egen grupp igen men den här gången fick vi även 2 hjälpledare. Kunde komma igång mer med träningen igen efter sommarens jobb. Hade lite tjejkväll med tjejerna från Zumban vilket var riktigt trevligt! Något som var mindre kul var att min lilla bebis Siddh fick avlivas. 
 
 
Oktober 
Hade min första examination på universitetet och jag fick högsta betyg, alltså VG! Kände mig riktigt stolt över mej själv för det var något jag aldrig trodde jag skulle kunna klara av! Vaxade mig för första gången med, körde en (vad vi trodde) Brasiliansk vaxning, som tydligen hette Hollywood eftersom vid en Brasiliansk lämnar men sån där ful liten sträng tydligen. Aja, vi gjore vaxningen eftersom vi åkte till Gran Canaria veckan efter. En riktigt skön resa osm verkligen behövdes efter allt jobb i somras och vi hade riktigt varmt! Det enda man kan klaga på där var att det kostade en del och att vattnet var rätt kallt. Men som jag visat innan så fick jag ändå mitt livs fulaste bränna.
 
 
 
November 
Här hände inte så mycket. Skolan höll på fortfarande så satt med det en del och så gick klassen ut ibland med och det var riktigt kul! Köpte mej en byrå på IKEA när jag och mamma var där. Var på fest hos min kusin och dagen efter det var det Zumba uppvisning igen samt lite jobb. Hösten har jag inte jobbat så mycket men det har ändå blivit så att jag kombinerat nattjobbet med skolan så har varit trött många gånger i skolan men eftersom det varit föreläsningar så har det gått bra ändå. Mamma åkte till Kina också och kom hem första advent.
 
 
 
December 
December har varit en väldigt lugn månad kan man nog säga. Vi har en hemtenta som vi har kunnat sitta med i ca 1 månad så har suttit en del med den så den blev klar INNAN all julstress kom igång och jag skulle glömma bort det. Jag har varit på kalas hos mitt kusinbarn samt ett par julbord. Spelat mer bingo än jag gjort i hela mitt liv tror jag (23/12 och idag) vilket jag har upptäck var rätt kul. Jag har varit på fest med klassen igen samt Nöjesnytt festen med jobbet och det var riktigt kul! Jag har varit både i Tyskland och Ullared så det försvann en hel del pengar denna månaden. Jag köpte även mina drömskor!:D Firade jul hos mormor och nyår hemma med pappa. 
 
 
Måste säga att detta året har varit riktigt bra! Inget att klaga på direkt förutom att jag har haft mycket att göra en viss tid och sen kan det gå lång tid då jag inte har något att göra alls i princip. Jag ligger i fas med allt jag borde vad jag vet så känner mej lite lugnare nu. Kan vara därför jag är så trött hela tiden, tänkt på tentan hela tiden och varit nervös för det. Så jag kan bara hoppas på att nästa år kommer bli minst lika bra! Det väntas lite resor, jag fyller 21 och Robin blir 20 och förhoppningsvis får jag lite mer fritid i sommar och inte bara nattpass, hoppas på att få se solen utomhus och inte genom ett fönster nästa sommar :)

Kommentera här: