Nollningsvecka

Tänkte att jag skulle berätta om skolan hittills. Det harvarit nolningsvecka hela veckan och den är inte slut än men kan tyvärr inte vara med på mer aktiviteter denna helgen då jag jobbar. Måste klippa naglarna känner jag nu. Ni vet, samma problem som vanligt!
 
Men eftersom det har hänt en hel del kul dessa tre dagar så tänkte jag göra dom i 3 inlägg också. Så vi börjar med idag eftersom det är minst att skriva om.
 
Kom till skolan vid 12 idag. Enligt schema skulle vi va där mellan 10-17 men blev 12-15.30 ungefär istället. Först fick vi lyssna på gamla elever som gick mitt program. För den som inte vet vad jag läser så är det: Behandlingspedagogik i Ungdoms- och missbruksvård. Det var rätt kul att höra vad dom jobbar med nu efter skolan och vad man kan bli så att säga. Ett par killar kom från Ryds Brunn. Ett slags ställe för killar framför allt mellan 13-16 år. Sen kom en tjej från Rättspsyk och berättade vad hon jobbar med. Där har dom alla typer av människor från 18 år.
 
Var väl lite småsegt att lyssna på dom och tjejen sa inte mycket alls. Hon sa att det fanns massor att prata om men hon kom inte på något att säga om ingen ställde en fråga. Så vid 14 sen så skulle vi träffas allihopa och sen skulle vi göra tävlingar. Detta var den riktiga nollningen där vi skulle bli lite förnedrade i alla fall. Vi blev indedlae i 5 grupper med ca 4 i varje grupp.
 
Station 1. Vi skulle smälla 6 ballongen med hjälp av sex ställningar. Vi var inte så roliga och påhittiga nör det kom till det så vi gjorde samma hela tiden. Ville man ha extra poäng så kunde man äta råa ägg för 15 poäng ägget. Killen i mitt lag gjorde det och han åt 6 stycken tror jag dom sa. Vi kunde också leta efter 4 saker som faddrarna hade bestämt. Vi hittade 3 stycken.
 
Station 2. Vi skulle dra ett snöre genom byxbenet upp genom tröjan så att alla 4 blev sammankopplade.
 
Station 3. Vi skulle springa zick zack mellan träden och sen köra ner huvudet i en hink med vatten och plocka upp äppel med munnen. Sen ner i en skål med oboy pulver för att leta efter en socker bit och sen springa zick zack genom träden tillbaka.
 
Station 4. Äta två mariekex och sen vissla. Efter det skulle en ha ögonbindel och en annan skulle giuda edn personen fram till tenninsbollar som låg utspridda på marken.
 
Station 5. Dribbla en boll till mitten och sen springa och köra Irlänsk julafton 10 varv och sen springa och dribbla tillbaka bollen till nästa.
 
Vet inte vem som vann eller något. Dom skulle få veta ikväll men eftersom jag inte är med får jag kanske inte veta. Dom pratade om att lägga ut det i Facebookgruppen så alla kunde se men vet inte om dom gör det.
Nu kommer nästa inlägg om en armband jag köpte idag och sen första dagen i skolan.
Min nollningströja.

Kommentera här: