Första dagen

Alltså satan vad nervös jag var när jag började närmna mej Universitetet! Hade inte varit så nervös innan och trodde inte att jag skulle lyckas sova något natten innan. Men var så sjuk trött efter kvällspasset så somnade rätt fort:)
 
Började vid 10 och då skulle vi träffa faddrarna vid Trumpeten som dom kallar den. Faddrarna är dom som skulle ta hand om oss denna veckan och visa oss lite runt på skolan. Dom är med i PUMP, vilket är programmets, ååh jag kommer inte på vad det kallas. Men dom liksom fixar olika aktiviteter och dom ska hjälpa alla att göra programmet bättre. Typ som ett eget elevråd. Jag ska faktiskt söka till dom om jag får för då kan man vara med på nollningen nästa år ;)
 
Men i alla fall. dom tog oss till klassrummet vi skulle vara i och där lyssnade vi på vad lärarna hade att säga om sej själva och programmet. 3 stycken 2:or lurade klassen att dom tillhörde oss så när PUMP kom in och skulle berätta vad dom sysslade med så ropade dom ner dom till sej. Dom hade även fått fejk namn så ingen skulle tro något. Det var rätt kul faktiskt!
 
Sen blev vi indelade i grupper som vi ska vara i när det är seminare eller något. Så vi fick våra faddrar och sen gick vi och kollade runt lite och fixade lite grejer som kunde vara nödvändiga. Tror att vi skulle tillbaka till klassrummet sen eller något. Vi åt i alla fall lunch med faddrarna och våra grupper och sen skulle vi sitta i grupperna och berätta om varandra.
 
Kom på nu att dom här grupperna med faddrarna är inte dom vi ha seminarie med, det är andra grupper. Jag är i grupp 4 där vilket betyder att vi börjar en timme senare vid seminariena. Så grupp 4 och 1 då har samma mentor eller vad det kallas och vi skulle då sitta två och två i våra grupper och berätta om den andra personen. Blev är fotografering mitt allt, vet inte om det är en katalog eller bara till lärarna.
 
Efter det var det tack och hej och jag åkte hem och hämtade dricka och fixade sminket och sen fick syrran köra in mej till skolan igen. Då skulle vi runt till de olika faddrarnas lägenheter och göra olika drickspel. Det var rätt kul för jag hittade direkt två tjejer som jag kom bra överens med så det gjorde att kvällen blev skit kul! Så det var i 3 olika lägenheter och sen körde vi lite ute på campus området. Sen fick mamma komma och hämta mej för hon ville hem och sova och det passade rätt bra för då kom jag hem i tid med. Men klockan var ändå elva nästan och dom flesta hade gått hem. För festen började liksom vid 6 och dom flesta började dricka innan 5 tror jag så dom behövde inte så mycket.
 
En mycket lyckad kväll tycker jag och jag kunde fortfarande prata med tjejerna dagen efter vilket betyder att dom inte bara gjorde det för dom var fulla. Jej!

Kommentera här: