Långt inlägg #5

Tror det är natt fem nu? Det borde bli det om jag inte räknar fel.
 
Detta inlägg kommer handla om inredning och flyrta hemifrån. Jag fyllde 20 i år och då tycker jag att det börja bli dags att flytta hemifrån. Vill gärna flytta ihop med Robin också, men eftersom han har skola så går det ändå inte, han har ingen inkomst alls förutom lite jobb på loven typ. Även om jag inte jobbar mycket så har jag nog mer i månaden än vad han har.
 
Alla äldre jag pratat med har sagt att det är bättre att flytta och prova på att bo själv ett tag innan man flyttar ihop. Så man vet hur det skulle vara ifall man blir lämnad typ. Och att få testa att ta hand om sej själv också. Men jag känner ändå att jag vill flytta tillsammans med någon. Och just nu är det Robin som gäller för mej.
 
Men eftersom han då är yngre än mej så kommer det ta tid nu innan det kan ske. Men jag tror att han kommer ha ett jobb efter studenten så han kommer få en fast inkomst varje månad. Då är mitt fall såhär: jag har ingen fast inkomst och kan definitivt inte betala någon hyra. Då finns det dom som verkligen vill flytt ihop med sin partner och betala gärna hela hyran själv för att det ska ske. Men så vill jag inte ha det och det vet jag att inte Robin vil heller.
 
En del av att flytta är ju att försörja sej själv. Jag vill inte leva på någon annan. Jag vill betala min egen hyra eller min egen bokhylla eller vad som. Det känns som alla flyttar nu för tiden och jag har massa ider om hur jag vill att olika rum ska se ut. Detta gäller troligtvis inte lägenhet utan hus, men ändå. Jag vill ha ett "bibliotek". Ett litet rum med massa böcker, en mysig soffa man kan läsa i och bara ta det lugnt. Det kommer inte vara ett stort rum för jag har inte så många böcker, men det är så hemtrevligt med böcker tycker jag!
 
Sen vill jag ha en walk-in closet. Där har jag en bild som jag vill ska bli verklighet någon gång i livet. Problemet med mina ider är som sagt att det får vänta till jag har ett hus och det kommer kosta en hel del. Men igår natt kollade jag faktiskt på olika videos på walk-in closets och det behövde inte vara så dyrt eller avancerat. Mycket går att köpa på IKEA. Det gör inte mej något då typ allt i mitt nuvarande rum är från IKEA.
 
Bli extra sugen på att flytta när vi är hos Robins bror och kolla i deras hus. Han och hans flickvän har precis flyttat till hus och dom renoverar precis som dom vill och sånt. Jag vill med ha ett eget ställe. Behöver inte renovera allt, bara göra rummen hemtrevliga då.
 
Men eftersom jag inte är fastanställd och ha fast inkomst så känns det som att jag aldrig kommer kunna flytta. Även om jag skulle bli fast här så är visst lönen inte jättebra heller så då måste jag flytta ihop med någon. Jag hoppas ändå på att det kommer hända, trivs så bra här.
 
Tillbaka till flytten. Jag trivs väldigt bra hemma med, älskar vårat hus och allting. Men vill inte bli en sån som bo hemma tills jag bli 30 år typ. Man blir lite för bekväm med att bo hemma med. Maten lagas åt en, behöver inte betala något. Tvätta och städa gör jag själv. Det är just maten som jag tycker är så tråkig. Hatar att laga mat, tar hellre hand om disken efteråt! Jag vet att jag kan klara mej själv annars, men är rädd att jag inte kommer äta någon riktigt mat och bli fet för det, eller att jag skiter i att äta helt bara för att jag inte orka fixa något.
 
Är jag riktigt dum bli det som dom som äter pizza och hamburgare typ varje dag bara för det är gott och inte så super dyrt. Vägra bli sambofet! Är även orolig att jag  inte kommer besöka min familj tillräckligt ofta om jag flytta ifrån dom. Jag är gärna en sån som ligger inne och läser eller se på film hela dagarna.  
 
Det är mycket som cirkulerar i huvudet just nu men kan inte skriva ner allt för då bli det way to much att läsa. Känner mej i alla fall väldigt stressad av denna situationen nu.

Kommentera här: