Insåg en sak precis

Jag har ju ätit medicin mot Acne i ett halvår nu och har inte känt av min spiral under den tiden. Tänkte att gud vad skönt, den är bra nu. För jag har haft riktitg ont utav den, tror den sitter fel. Men nu när jag slutat med behandlingen har smärtan kommit tillbaka. Det måste ha varit på grund av medicinen som jag inte haft ont, den har hjälp på något vis.
 
Så jag har varit inne på hemsidor och läst om spiralen nu och det står att om man har ont i nedre delen av magen en längre tid ska man uppsöka barnmorska. Så i morgon tänke jag faktiskt ringa till dom och boka tid för koll. I oktober kunde jag fått göra ett ultraljud, men valde att inte vänta en månad på att få komma dit. Det ångrar jag nu. Ska berätta för dom hur det ligger till och även be om en remiss in till Sesam för ett ultraljud. Har för mej att det hette Sesam i alla fall. Eftersom det ligger vid sjuhuset så har dom mer utrustning än vad Alvesta ha.
 
Det stå även att man ska känna snörena som hänger från spiralen. Täntke faktiskt kolla det i mon om jag kommer ihåg det. Vill inte göra det nu när jag jobbar, lite nasty faktiskt :P Men jag hoppas dom kan hitta vad det är eller bra plocka ut skiten. Äter hellre minipiller (får inte äta östrogen) även om jag hatar att behöva komma ihåg tabletterna. Man borde väl kunna göra någon undersökning för att lista ut vilket medel som passa än bäst? Aja, få se hur det går. Hade varit skönt att slippa sån skit i kroppen men har så mensvärk att jag måste ta sånna då vanliga tabletter inte hjälper. Dessutom vill jag inte riskera att kunna bli gravid ännu, är INTE redo.
 
Hade gärna velat ta Trinovum igen. Det var dom första jag åt och jag älskade verkligen dom. Jag visste när mensen kom och jag hade bara ont två dagar innan den kom och första dagen typ. Så dom va så sköna och det var några jag kunde lita på. Hade inte pappa fått hjärtinfarkt hade jag fortfarande kunnat ta dom. Ska se om man kan göra en undersökning hur stor chansen är att jag kommer få en propp eller något.
 
Här kom mitt första långa inlägg om inget kul alls, precis som lovat! :) Men vill verkligen ha detta utrett nu. Ha haft besvären sen jag satte in spiralen i slutet av augusti.

Kommentera här: