How to drive in the wild - Myrans Taxi AB

Ja så är det! Efter våran händelserika resa hem från Moheda så tyckte Janeth att vi skulle öppna körskola! Så nu har jag bestämt namn: How to drive in the wild med Myrans Taxi AB. Myrans Taxi AB är mitt eget taxibolag som Janeth bruka åka med när vi ska jobba bland annat. 
 
Jag ska berätta lite om våran händelserika resa hem nu tänkte jag. Jag tyckte att vägen till Moheda var så krånlig och onödig, så jag tyckte vi kunde ta en bättre väg hem, trodde jag. Vi började köra mot Växjö för jag trodde det va rätt (för som vanligt när Janeth är med mej i bilen så kolla hon mobilen och något illa håller på att hända) men de tvar helt fel. Det visade sig att vi hade kört så långt mot Växjö att vi hade flygplatsen bredvid oss, antar att det var den här startsträckan. 
 
Jag tyckte vi skulle svänga av någon stans och såg en skyllt med Härlöv. Det kändes bekant och Janeth sa att hennes mamma bodde där när hon va liten, så vi körde in dit. Helt plötsligt var vi i Lönås, vet inte ens vad det ligger.  Jätte konstigt var det för rätt som det var kom vi ut vid Hanaslöv. Alltså var vi tillbaka på 25:an sen och kunde köra mot Alvesta. Hanaslöv och Härlöv är rätt lika så kanske därför det kändes bekant. 
 
En resa som engligt GPS:en skulle tagit en kvart hem tog egentligen ungefär 40-50 minuter. Efter det här bestämde jag mej för att jag inte ska köra på ett tag. Och när Janeth åker med får hon inte ha sin mobil framme, det kan hända olyckor! Och tycker lite synd om Annelie som satt där bak i bilen och skulle med tåget. Hoppas du hann det Anne!

Kommentera här: