Min älskade lilla rymling

Idag fick katterna vara ute lite och leka, vi har ju dom i koppel just för att järnvägen ligger så nära huset. Så då tyckte Göran att han kunde få hälsa på grannarna lite! 
Det finns två röda katter som bot i närheten, en heter Sigge och är mörk och tjock och den andra har inget namn men är lite ljusare i pälsen och är vit på hakan, är inte lika stor heller.

Men då hade den ljusa katten fått för sej att den ska locka in Göran till sej. Jag tittar ut efter ett litet tag och upptäcker att han är borta! Går bort till häcken och ser att han har smitig igenom staketet till grannarna och bara glor på mej. 

Vi försökte dra tillbaka honom men då kom han loss från kopplet och det var bara att springa till grannen och ringa på och fråga ifall jag kan få gå in i trädgården och hämta honom. Då är inte dom hemma och jag tänkte säga det till pappa, men jag hinner se Göran i häcken från våran sida och bestämmer mej att gå in i trädgården i alla fall och försöka locka ut honom. 

Han sitter alltså och skriker och har panik och vet inte vart han ska ta vägen. Jag försökte verkligen flytta på grenarna så han kunde komma fram till mej, men han fattade inte det. Till sist, när han sprunget längs hela häcken förstår han och kommer fram till mej och jag försöker lyfta honom till dörren men så fort vi kom ut på vägen så rev han mej på magen och hoppade iväg. Som tur är så är han faktiskt rätt lydig och springer och sätter sej vid ytterdörren.

Där har han med panik eftersom dörren är låst och jag inte kan öppna den. Ropar på pappa att han ska in och låsa upp, eftersom han är närmare än jag, och Göran sitter och kraffsar på dörren och vill så gärna in. Till sist kommer pappa och öppnar och Göran kan få komma in och gömma sej under syrrans säng, där han är trygg(tycker han).
Den röda katten upptäckte jag inte förren jag var i grannens trädgård och letade efter Göran. Sen fick jag syn på den igen i grannens trädgård, men då var jag i våran och skulle ta in Liza. Då ligger dom så sött och bara tittar på varandra och verka ha det jätte mysigt. Men dom fick gå in båda två och sen dess har dom varit helt utslagna.

Göran var väldigt söt med med sin lilla gräsfläck han hade fått på kinden^^

Kommentera här: